Numarul firmelor de brokeraj in asigurari a urcat cu 25% anul acesta, de la 400 la sfarsitul lui 2008 la aproape 500 in prezent, majoritatea fiind infiintate de fosti angajati ai companiilor de asigurari. Firmele de asigurari au renuntat in 2009 la cateva sute de angajati pentru a-si reduce costurile, potrivit datelor CSA.
"Sunt surprins de cresterea atat de mare a numarului de brokeri, avand in vedere ca piata se duce in jos. Presupun ca au fost infiintate de persoane care au lucrat la societati de asigurare sau la societati de brokeraj, care au hotarat sa treaca pe propriile picioare", afirma pentru ZF Bogdan Andriescu, presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari (UNSICAR - asociatia profesionala a brokerilor).
Gheorghe Grad, directorul general al brokerului de asigurari SRBA, spune ca 90% din firmele noi au fost infiintate de fosti angajati din companii de asigurari.
"Au plecat de la ideea ca preiau portofoliul sucursalei in care au lucrat si il gestioneaza, dar ramane de vazut cati clienti vor pastra. Putini dintre ei vor avea cifre impresionante. In piata de brokeraj doar 100 de companii, adica 20% din total, fac 80% din business", explica Grad.
Multe din aceste societati sunt afaceri de familie, cu venituri foarte mici, de cateva zeci sau cateva sute de mii de lei pe an. Printre cei mai mari brokeri se numara Marsh, Aon, UniCredit, Gras Savoye si Porsche.
"E un business in care nu trebuie sa fii foarte mare ca sa functionezi. Aici capitalul nu sunt banii, ci expertiza pe care o ai in domeniu. Criza se simte insa pentru ca sunt flote si stocuri de marfa care s-au diminuat, fabrici care si-au redus capacitatile de productie, toate acestea au un impact direct asupra activitatii de brokeraj. Pe partea de corporate se vede o scadere, dar, pe de alta parte, multe persoane fizice au devenit mai atente cu bunurile lor si vor sa le asigure. Rata de dezvoltare a retailului este mult mai mare decat a segmentului corporate", spune Andriescu de la UNSICAR.
Brokerii intermediaza aproximativ un sfert din piata asigurarilor, care a fost de 2,4 mld. euro anul trecut. Comisioanele incasate de acestia depind de tipul politei. La politele de raspundere civila auto obligatorie (RCA) comisionul este de maximum 15%, la Casco - 10-14%, iar la bunuri - 15%, potrivit informatiilor din piata.
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...