MARSH SE ORIENTEAZA CATRE RETAIL SI DUCE ASIGURARILE IN HIPERMARKETURI


Data: 31.07.2007

Marsh Romania, filiala locala a celui mai mare broker de asigurari din lume, si-a propus sa se dezvolte puternic pe un nou segment de piata, cel al persoanelor fizice, dupa ce de la infiintare incoace brokerul a intermediat contracte de asigurare doar pentru companii. Pana la sfarsitul anului, compania intentioneaza sa isi majoreze veniturile din aceasta activitate la 10% din cifra de afaceri. Anul trecut, aceasta a fost de circa 4 milioane de euro (13,8 milioane de lei), Marsh fiind al doilea jucator de pe piata.

`Incercam sa accesam piata de retail, dar nu direct, ci prin parteneriate cu clientii nostri coporate, care, la randul lor, au multi clienti persoane fizice. Este o piata cu un mare potential de crestere`, afirma Cristian Fugaciu, directorul general al Marsh Romania.

Brokerul plaseaza deja polite de asigurare prin intermediul a doi dealeri auto, iar acum este in discutii pentru a incheia inca un parteneriat de acest fel. `Produsul pe care il oferim clientilor acestor dealeri este un termen de garantie extins fata de cel oferit de producatorul autoturismului. Este, de fapt, o polita de asigurare`, explica Fugaciu.

Un alt canal de distributie a politelor de asigurare pentru persoanele fizice il reprezinta companiile, pentru angajatii carora Marsh creeaza diferite pachete de asigurari. `Angajatii pot sa isi aleaga polite de asigurare de viata, de masina sau pentru casa. Sunt pachete standard, negociate cu angajatorii`, sustine seful Marsh.

Pana la sfarsitul anului, Marsh va distribui polite de asigurare si in hipermarketuri, compania fiind acum in negocieri cu mai multe retele.

Pentru a folosi acest canal de vanzare, Marsh studiaza acum produsele grupului de pe pietele straine. `Prin aceste polite partenerii nostri vor putea oferi o gama mai larga de produse si isi vor fideliza astfel clientii. Pentru noi, avantajul este ca avem acces la un numar foarte mare de clienti individuali`, spune Cristian Fugaciu.

Tot in acest an compania si-a planificat sa creasca pe segmentul produselor de tip employee benefits, adica beneficii oferite de catre companii angajatilor, cum ar fi asigurari de viata, de sanatate sau pensii private. Marsh se pregateste acum sa depuna dosarul de autorizare la Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, urmand sa intermedieze pensii in maximum o luna.

Marsh si-a bugetat ca veniturile din intermedierea contractelor de tip employee benefits sa atinga 10%din cifra de afaceri in acest an, in conditiile in care anul trecut ponderea acestora a fost de circa 2%.

`Avem deja 80 de clienti pe acest segment, cu un numar de angajati de la cateva zeci la cateva mii`, afirma directorul Marsh. In total, compania are circa 300 de clienti corporate.

In prezent, cea mai mare pondere in portofoliul Marsh o detin asigurarile auto (40%), urmate ce politele de bunuri (25%). Circa 15% din politele plasate de broker sunt asigurari de raspundere profesionala, pentru manageri, pentru producatori sau mediu.

Pe asigurari pentru manageri (D&O), care au provocat multe discutii in piata dupa ce au fost introduse ca obligatorii in legea societatilor comerciale, Marsh are acum 15 clienti, cea mai mare suma asigurata fiind de peste 10 milioane de euro.

`O alta directie de dezvoltare pentru acest an este consultanta de risc pentru companii. Dintre toate afacerile noastre, acest segment are cel mai mare potential de crestere. In prezent, piata este aproape de zero, insa companiile nu au cum sa nu aiba nevoie de asa ceva, pentru ca riscuri sunt peste tot`, explica Fugaciu.

Un articol de: Angela Placinta

Integral in Ziarul Financiar

Articole Asigurare Bunuri »

Romanii fura biciclete albastre

Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...

Leul a inceput saptamana cu dreptul

Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...

Bancile dau credite mai ieftine cu asigurare de viata

Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...

EximBank: IMM-urile raman tinta noastra principala

Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...

Politele Porsche Asigurari pot fi platite prin Direct Debit

Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...

Articole Actualitate »

Viitorul RCA sta sub semnul online-ului?

Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...

Sistemul asigurarilor din Romania se apropie de varful istoric din 2008

Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...

Guvernanta corporativa pentru operatorii din pietele financiare nebancare – in atentia ASF

Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...

De ce avem nevoie de asigurari de sanatate private

Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...

Fondul de Garantare a Asigurarilor cere creditorilor Astra sa trimita cereri de despagubire

Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...

BursaAsigurarilor