Conduc primele trei banci din
Ce cred presedintii bancilor din top 3, aflate intr-o apriga concurenta pentru impartirea clientelei despre relatia romanilor cu bancile? Nicolae Danila, Steven van Groningen si Patrick Gelin au avut amabilitatea sa raspunda intrebarii, intr-un moment in care se poate spune ca, gratie dezvoltarii pietei de retail din ultimii patru ani, romanii au inceput sa aiba o cultura bancara din ce in ce mai bogata. In nuante diferite, raspunsurile arata in esenta un singur lucru: cea mai mare dorinta a bancherilor ar fi ca romanii sa semene cit mai mult cu clientii europeni. Sa economiseasca mai mult, sa foloseasca si alte servicii bancare decit creditul si cardul si, daca este posibil, sa fie fideli uneia dintre banci, asa cum se-ntimpla, din experienta managerilor straini, in tarile din Uniunea Europeana.
Steven van Groningen
`In prezent, avem multe banci in
Va mai exista in viitor o oportunitate pentru sistemul bancar, si anume ca o banca sa conceapa un produs in
De asemenea, trebuie sa incercam sa cladim o relatie banca-client pe termen lung si nu punctual, cum se intimpla in prezent. Clientii cauta cea mai buna varianta mai ales pentru un produs de creditare sau au un card de credit si cam la atit se reduce relatia cu banca. Relatia client-banca se construieste in timp si tine in primul rind de felul in care banca reuseste sa raspunda tuturor nevoilor clientului - adica plati facturi, transferuri, depozite, credite, carduri etc. In tarile avansate din vestul Europei, un client prefera sa lucreze cu aceeasi banca intreaga viata, pe care o cunoaste si care, la rindul ei, raspunde nevoilor lui. Foarte rar se intimpla ca un client sa-si schimbe banca.`
Nicolae Danila
`Daca la inceput nivelul cunostintelor bancare al populatiei era scazut, astazi, romanii, in special cei din mediul urban, au o cultura bancara din ce in ce mai solida. Un exemplu pentru a demonstra relatia romanilor cu bancile, dar si increderea de care se bucura BCR in rindul clientilor este acela al cardurilor.
Inceputul emiterii de carduri a fost timid, putini asteptindu-se sa avem astazi cele mai multe carduri active de pe piata - 2,3 milioane, cea mai mare retea de ATM-uri - 1.300 si cel mai mare numar de POS-uri instalate - aproximativ 10.000. Doresc sa subliniez noul rol pe care trebuie sa il aiba bancile, si anume de partener real si loial al comunitatii. BCR joaca deja acest rol, fapt ce duce la intarirea relatiei noastre cu clientii, cu societatea.
Noua infatisare a BCR, ca membra a
Cu siguranta, preocuparea noastra principala si continua este aceea de a gasi solutii pentru indeplinirea cerintelor clientilor, pentru a imbunatati calitatea serviciilor. Pe masura dezvoltarii pietei romanesti si a legislatiei vom aduce pe piata noi produse si servicii, astfel incit clientul care vine la BCR va gasi cele mai potrivite solutii la nevoile sale de afaceri.`
Patrick Gelin
`Cred in primul rind ca trebuie facuta o distinctie importanta intre clientela de persoane juridice si clientela de persoane fizice. In ceea ce priveste intreprinderile, in majoritatea cazurilor, relatia se bazeaza pe un parteneriat pe termen lung si pe incredere reciproca. Mai sint inca, totusi, progrese de facut; transparenta financiara si juridica a intreprinderilor, capacitatea lor de a prevedea viitorul nu sint intotdeauna la nivelul dorit; din partea bancilor exista inca o abordare administrativa greoaie care rezulta adesea din reglementarile BNR.
In ceea ce priveste persoanele fizice, situatia este caracterizata de o volatilitate destul de mare a relatiei. Cea mai mare parte dintre clientii persoane fizice au conturi in mai multe banci si isi schimba banca in functie de oportunitatile de moment. Clientul roman nu este foarte fidel, neezitind sa isi `faca cumparaturile` in mai multe locuri, in cautarea unor conditii mai bune - o dobinda redusa la credite, una mai mare la depozite, un card cu mai putine comisioane de exemplu.
Aceasta situatie este specifica Romaniei. In tarile occidentale, de exemplu, clientii persoane fizice isi realizeaza majoritatea operatiunilor cu o singura banca, si aceasta relatie este stabila pe termen lung.
Situatia va evolua probabil in lunile si anii care vor veni. Dincolo de ofertele punctuale facute de banci, clientul roman ar trebui sa fie tot mai sensibil la calitatea serviciilor prestate si la aceea a relatiei.`
Sursa: www.cotidianul.ro
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...