Ultimele promotii pentru imprumuturi sau cardurile-minune nu se vand numai la ghiseele bancilor, ci si prin telefon. Call centerele Raiffeisen Bank si BRD nu lucreaza doar intr-un sens, si anume al cererii de informatie de catre client de la functionarii bancii.
Dupa cum explica Adrian Jantea, directorul directiei telemarketing al BRD, personalul care lucreaza in call center este antrenat pentru informarea sau suportul clientilor, dar si pentru promovarea produselor. `Echipa de teleconsilieri reprezinta cel mai important cost al unui call center. Pana la 80% din bugetul total al departamentului`, spune reprezentantul BRD. Procentajul vanzarilor care se datoreaza telemarketingului este dificil de calculat, intrucat contractele de credit sunt semnate in sucursala.
`Putem vorbi despre rate de succes pentru fiecare campanie de promovare, este insa greu de cuantificat o pondere a vanzarilor datorate marketingului direct in totalul vanzarilor. Daca un client afla prin intermediul unui apel facut din call center despre posibilitatea obtinerii unui anumit produs care in acel moment nu ii este necesar, poate veni la banca sase luni mai tarziu, solicitand acel produs, fara ca cineva sa atribuie vanzarea respectiva interactiunii pe care acesta a avut-o cu ceva timp in urma cu unul dintre consilierii call center`, ne-a precizat Aneta Dan, Manager Call Center al Raiffeisen Bank.
Metoda telemarketingului se foloseste deocamdata in special pentru persoanele fizice, mai rar pentru IMM-uri si deloc pentru mari companii.
Cu cartea de telefon pe masa
La Volksbank, call centerul se foloseste doar intr-un singur sens: de la client la banca. La VBR marketingul direct se traduce prin `mobile bankeri`, angajati ai bancii part-time. Potrivit reprezentantilor Volksbank, acestia sunt diferiti de intermediarii de credite, unde comunicarea se realizeaza tot din initiativa clientului. Mobile bankerul nu doar promoveaza, ci si vinde, primind un comision din valoarea contractului incheiat, care nu se reflecta in buzunarul clientului. Produsele promovate si vandute raman la alegerea agentului mobil, care poate opta pentru vanzarea doar a unui singur produs al bancii. Modul in care mobile bankerul isi creeaza un portofoliu de clienti este lasat la imaginatia acestuia: de pe strada, dintre vecini, de la un al doilea loc de munca, de la hypermarket sau, de ce nu, cu cartea de telefon in mana. Contactele utilizate de agentii de vanzare mobili nu sunt primite de la banca, dupa cum ne-au precizat reprezentantii VBR.
Si la HVB si UniCredit call centerele au activitate exclusiva de informare, la initiativa clientilor. Marketingul direct este externalizat, dar informatiile din call center sunt utilizate ca baze de date. Oficialii UniCredit si HVB Tiriac spun ca agentii mobili angajati de banca nu vor fi vazuti prin magazine si nici nu ne vor bate la
Un articol de: Alice Taudor
Sursa: Banii Nostri
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...