Retailerii renunta pe termen scurt la profiturile mari pentru a cistiga clienti. Fie ca se orienteaza spre vinzarea de produse in rate cu costuri zero pentru o anumita perioada, fie ca incearca sa aduca dobinda anuala efectiva (DAE) sub pretul pietei, retailerii par din ce in ce mai interesati sa gaseasca noi solutii de creditare. Ultimul exemplu in acest sens este cel al Altex, care, in perioada 3-23 mai, are o noua oferta de creditare.
Astfel, pentru orice produs achizitionat in rate pe o perioada de cinci ani, clientii nu platesc dobinda in primele 12 luni. In acest interval, valoarea fiecarei rate se ridica la cea a pretului de raft impartit la 60. Pentru restul de 48 de rate, dobinda anuala efectiva (DAE) este de 17,92%. Aceasta in conditiile in care DAE pentru 60 de luni in cazul celorlalte tipuri de rate valabile in magazinele Altex variaza, spre exemplu, intre 26,87% (creditul cu buletinul) sau 23,04% (Crediflex.)
Oferta vine dupa ce retailerul lansase anterior, impreuna cu EFG Retail Services, un card de credit cu costuri de creditare zero pe o perioada de trei luni. Dobinda anuala efectiva la acest produs era de 21,84%. Oferta a fost valabila pentru imprumuturile obtinute pina pe 30 aprilie anul curent.
`A trecut vremea in care clientul suporta in intregime costurile de finantare. Pe piata externa, acest tip de oferta este in crestere si asa se va intimpla si la noi`, ne-a declarat Sorin Ghencea, director comercial EFG Retail. Acesta ne-a explicat ca, de obicei, costurile aferente unui credit sint suportate atit de retailer, cit si de compania finantatoare. Totusi, profitul brut al retailerului poate scadea in cazul unei promotii cu DAE zero pentru o perioada limitata de timp cu 5-6%. `Profiturile sint influentate in prima faza, dar sistemul duce la un numar mai mare de produse vindute, astfel ca, in final, profitul creste`, mai spune Ghencea.
Numerele doi si trei din piata, adica Flamingo si Domo, se concentreaza pe o DAE cit mai mica, incercind sa contreze oferta Altex. Flamingo are pina pe 30 mai creditul `rate usoare 7%` cu DAE la 60 de luni de 22,6%, in vreme ce Domo mizeaza pe `dobinda mai mica decit cea mai mica` cu DAE de 16,5%. Ambii retaileri au avut, de asemenea, promotii in care, pe perioade limitate, dobinda a fost zero.
Un articol de: Alina Stanciu
Sursa: Cotidianul
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...