Protectia Consumatorului vrea sa scoata la lumina costurile ascunse ale creditelor.
Inspectorii de la Protectia Consumatorilor vor verifica daca bancile isi informeaza corect clientii, in momentul contractarii creditelor de consum, despre dobanzi, comisioane, penalizari si despre conditiile de reziliere, precum si despre situatiile in care numele unei persoane poate fi mentinut pe `lista datornicilor`.Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Marian Zlotea, a declarat ieri, intr-o conferinta de presa ca s-au purtat discutii in acest sens cu reprezentanti ai bancilor. El a precizat ca verificarile inspectorilor ANPC vor viza, in special, modul de informare a consumatorilor cu privire la dobanzi, comisioane, penalizari si conditii de reziliere a contactelor.
Zlotea a explicat ca nu i se pare corect ca persoanele care incheie contracte de credit sa nu fie corect informate si sa se ajunga in cazuri in care penalizarile sunt mai mari decat suma lunara datorata. Presedintele ANPC mai spus ca a discutat cu reprezentanti ai bancilor despre faptul ca peste 1,5 milioane de romani erau inregistrati ca `restantieri` la Biroul de credit, unii dintre ei cu sume foarte mici. `Noi consideram ca atata timp cat ai o datorie de zece lei si ai platit-o, este nedrept sa ramai in baza de date, ca rau-platnic, inca doi sau trei ani, mai ales ca datoria nu a fost facuta intentionat`, a precizat Zlotea.
Norme de informare transparenta
Marian Zlotea declara, in februarie, ca ANPC va introduce `Norma privind unele masuri de informare a consumatorilor persoane fizice de catre operatorii economici prestatori, in cadrul contractelor preformulate folosite de catre acestia`. Astfel, ANPC a impus operatorilor economici includerea in contracte a unor prevederi clare privind momentul inceperii si cel al incetarii contractului, cu posibilitatea denuntarii unilaterale, cu un preaviz de 30 de zile, fara taxe suplimentare.
O alta clauza contractuala pe care ANPC o va verifica se refera la modalitatea de plata a serviciilor furnizate, cu mentionarea in mod clar si neechivoc a preturilor si tarifelor ce trebuie achitate de catre consumatori.
Operatorii economici vor mai trebui sa treaca in contract informatii despre perioada de garantie, despre taxe, dobanzi, comisioane, garantii, penalitati, despagubiri, despre conditiile de acordare a creditului, conditiile de depozit, de leasing, de asigurare (dupa caz), despre modul de prestare a serviciului, precum si despre conditiile de despagubire a consumatorilor in cazul in care acestia au suferit pagube din culpa agentului economic.
Contractele trebuie sa acorde consumatorului posibilitatea de a opta pentru a plati abonamentul sau alte sume solicitate in avans de catre operatorul economic, precum si obligativitatea acestuia de a solicita acordul consumatorilor in cazul in care datele personale sunt cedate catre terti.
Un articol de: Gilda POPA
Sursa: Ziua
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...