In Romania, la sfarsitul anului 2006, existau peste 6.500.000 utilizatori de internet. Acestia intra in targetul bancilor, deoarece din punct de vedere demografic sunt persoane care se pot califica pentru credite.
Studiile demografice au aratat ca utilizatorii de internet au venituri medii si mari, locuiesc in zone urbane sau localitati de dimensiuni mai mari, varsta maxima nu depaseste 50 ani.
Este adevarat ca exista si persoane care nu intra in acest target datorita varstei reduse (sub 18 ani), dar procentul nu este mai mare de 30%. Iar acestia vor intra in targetul bancilor in perioada urmatoare.
Astfel, rezultatele acestui studiu statistic realizat de catre analistii de la vreaucredit.ro prezinta pozitia celor mai cautate banci pe cel mai dinamic segment, acela al mediului internet.
Mediul internet are cateva caracteristici potrivit carora cineva care are oacoperire relativ mica pe internet poate in scurt timp sa-si creasca aceasta acoperire prin campanii serioase de promovare. Aceasta crestere se va diminua foarte mult imediat dupa oprirea campaniilor.
Cresterile serioase pe internet se realizeaza prin cresteri treptate si constante realizate prin proiecte `user friendly` si mai ales prin strategii SEO care fac ca aceste proiecte sa apara primele in motoarele de cautare.
In topurile de mai jos exista si banci care au avut mai multe campanii de promovare in perioada analizata de noi, ceea ce a influentat pe termen scurt pozitia acestora in top.
Din analiza acestor topuri, putem vedea ca exista diferente semnificative intre cotele bancilor pe totalul pietei bancare si intre cotele de pe segmentul de internet. Unele banci au inceput sa considere internetul un serios canal alternativ de vanzari si isi dezvolta departamente speciale. Alte banci continua pe segmentele clasice, dar beneficiaza de o pozitie buna pe acest segment datorita cotei foarte mari de pe intreaga piata bancara.
Comparand cele doua perioade de studii, putem observa ca exista miscari semnificative. Desi procentele nu difera foarte mult, pozitia acestora difera.
Diferentele foarte mici dintre procentele acestora arata faptul ca acest segment de piata este inca la inceput si arata concurenta acerba care deja exista intre banci pe acest segment.
Aceste rezultate pot fi influentate de campaniile de promovare pe care aceste banci le-au avut in aceste perioade. Astfel, putem observa caderea Raiffeisen de pe pozitia a doua pe pozitia a saptea, cu o diferenta de cota de piata de doar 1,4% fata de perioada precedenta.
Volksbank a inregistrat o crestere spectaculoasa, de pe pozitia 8 pana pe 2, cu o crestere de 1,95%. De mentionat ca aceasta banca a lansat produse noi in ultima perioada pe care le-a promovat destul de eficient. Acest lucru explica si cresterea realizata. Foarte important este daca vor putea mentine acest nivel ridicat de interes si pentru perioada urmatoare.
Sursa: HotNews
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...