Bancpost se pregateste sa ofere servicii non-stop pentru clientii individuali, care vor putea sa deruleze operatiuni de baza in spatii special amenajate in cadrul sucursalelor, unde accesul se face pe baza de card. Miscarea face parte dintr-un plan mai amplu de dezvoltare a canalelor alternative, care permit clientilor sa deruleze operatiuni bancare fara sa se deplaseze la o sucursala sau in afara orelor clasice de program.
`Intr-o prima faza vom organiza 20 de astfel de locatii, cu acces 24 de ore din 24. In aceste spatii vor fi instalate un ATM, un automat pentru plati si un info-chiosc, de la care clientii vor putea sa faca tranzactii prin intermediul serviciului de Internet banking`, a spus pentru ZF Marian Ignat, 33 de ani, director in Bancpost responsabil cu dezvoltarea canalelor electronice alternative.
Conceptul de self-service in unitati bancare deschise in afara orelor de program clasice a fost adus pe piata locala in 2004, de catre olandezii de la ING. Ulterior, ABN Amro a introdus servicii similare, iar BCR, BRD-SocGen, Raiffeisen sau HVB Bank au dezvoltat proiecte pilot in acest sens.
De la sfarsitul anului trecut, Bancpost a inceput sa instaleze in cadrul unitatilor proprii automate speciale pentru plati, dotate cu cititoare de coduri de bare. Automatele, denumite APS, accepta atat carduri, cat si numerar. `In prezent avem instalate 180 de APS-uri, care pot fi utilizate pentru plata ratelor la cardurile de credit emise de EFG Retail Services (o divizie a grupului specializata in finantari pentru consum, n. red.) sau la creditele Bancpost. In viitorul apropiat vor incheia parteneriate si cu furnizorii de utilitati pentru plata facturilor`, spune Ignat. El sustine ca noile aparate au `prins` la clienti, gradul de utilizare fiind peste cel asteptat. Numarul important de clienti care prefera sa opereze platile la aceste automate in defavoarea ghiseului i-a convins sa instaleze chiar si cate doua APS-uri, in unitatile cu trafic ridicat.
Daca APS-urile au fost instalate pentru a reduce timpul de asteptare la ghiseu, Bancpost a dezvoltat si canale care permit, pe langa informarea clientilor, si colectarea de cereri pentru diferite produse. `Numarul de aplicatii online creste de la luna la luna. Clientii se obisnuiesc sa utilizeze aceste servicii`, spune Marian Ignat.
Inca de anul trecut bancile au inceput sa adauge noi functionalitati site-urilor proprii de web. Daca intr-o prima faza clientii puteau sa afle informatii despre produsele bancii, ulterior au fost dezvoltate aplicatii de calcul si chiar posibilitatea de a aplica online pentru credite sau alte produse. In aceste conditii, clientul furnizeaza informatiile necesare bancii, si stabileste chiar sucursala la care va fi asteptat pentru furnizarea documentelor necesare si semnarea actelor. In afara de astfel de functionalitati, bancile au inceput sa lanseze si site-uri dedicate anumitor produse. Bancpost a dezvoltat un site dedicat imprumutului imobiliare Gigacredit, cat si unul special pentru serviciul de Internet banking. Si turcii de la Credit Europe Bank au dezvoltat portaluri separate prin care promoveaza creditele pentru IMM-uri si cardurile de credit, considerate produse `carlig` in portofoliul bancii.
Bancherii incep sa se uite cu tot mai multa atentie catre canalele alternative de distributie, care le permit clientilor sa desfasoare operatiunile de baza fara sa se deplaseze la o sucursala. Pe langa multumirea clientilor, dezvoltarea acestor servicii atenueaza presiunea de extindere a prezentei prin unitati teritoriale, in contextul in care operarea unei retele clasice devine tot mai costisitoare.
In ultimul timp, mai ales bancile de talie mica si medie s-au aratat interesate de astfel de canale, in conditiile in care ar trebui sa investeasca sume masive pentru a-si dezvolta reteaua la un nivel care sa le permita sa castige teren pe piata de retail. `Chiar daca avem o retea dezvoltata, trebuie sa o utilizam eficient`, spune Ignat. Bancpost opereaza in prezent o retea de 230 de unitati la nivel national si are in plan sa mai deschida inca 45 pana la sfarsitul anului.
Ignat ezita sa faca proiectii privind ponderea pe care canalele alternative vor ajunge sa o reprezinte in volumul operatiunilor derulate de clienti cu banca. Totusi, considera ca nu este exclus ca pana in 2010 si clientii de pe piata locala sa ajunga sa deruleze 30% din operatiuni prin astfel de canale, dupa cum arata unele studii realizate pe pietele mature din Europa.
Un articol de: Liviu Chiru
Sursa: Ziarul Financiar
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...