Gradul mare de bancarizare a populatiei cu castiguri medii obliga institutiile de credit sa lanseze produse pentru o gama cat mai larga de consumatori. Analistii si bancherii apreciaza ca, in acest an, volumul creditelor contractate de populatie va creste cu circa 50%, fata de cele acordate anul trecut.
Asta inseamna ca institutiile de credit vor fi nevoite sa-si orienteze ofertele catre persoanele cu venituri modeste, in conditiile in care gradul de bancarizare a celor cu venituri medii se indreapta cu pasi repezi spre saturatie.
Anul in curs va constitui un punct de cotitura in atitudinea bancilor fata de clientii cu venituri sub medie, care vor deveni `tintele` institutiilor de credit, dupa ce cererea din partea clasei de mijloc da semne ca nu mai ia in seama oferta. Dragos Cabat, presedintele Asociatiei Analistilor Financiari din Romania, spune ca institutiile de credit vor fi nevoite sa-si intoarca privirea asupra celor pe care pana acum i-au considerat neatractivi datorita faptului ca segmentul de piata reprezentat de clasa de mijloc este deja puternic bancarizat. Aceasta situatie va obliga bancile sa-si intensifice eforturile pentru acapararea unor zone mai putin vizate pana acum.
Volumul creditelor acordate populatiei va creste cu 50%
`Bancile vor trece la o dezvoltare extensiva si vor aborda segmente de piata pe care nu le-au avut pana acum. Astfel incat, persoanele mai sarace si cele din mediul rural vor putea beneficia de produse si servicii mai accesibile`, a mai informat presedintele Asociatiei Analistilor Financiari. Dragos Cabat estimeza ca, pana la finele acestui an, este de asteptat sa se produca o majorare cu 50% a volumului total al creditelor acordate de banci populatiei.
In opinia sa, imprumuturile ipotecare sunt cele care vor suscita cel mai mult interesul populatiei, in special al celor cu venituri mai modeste, care vor beneficia si de eliminarea avansului de 25%, obligatoriu in prezent. Sursa de crestere a cifrei de afaceri si de profit va fi in acest an nevoia de finantare a unor proiecte venite din partea persoanelor fizice care au terminat imprumuturile contractate sau care vor sa se angajeze la sume mai mari, prin credite-punte. `Pe acest segment, estimez o crestere de circa 20-30% a cererii fata de anul trecut`, ne-a mai informat Dragos Cabat.
Zona rurala, urmatoarea pe lista ofensivei
Bancherii indica cele doua segmente asupra carora se vor axa in special eforturile departamentelor de marketing pentru largirea portofoliului de clienti: cel al persoanelor cu venituri mai mici, dar si al celor cu venituri peste medie. `Creditul de retail nu va creste in 2007 atat de exploziv ca in trecut. Se va produce o crestere mai mare in zona creditului ipotecar si sunt de acord ca se va merge din ce in ce mai mult pe mass-market (marea masa a populatiei) si pe zona rurala`, a declarat, pentru Adevarul, Rasvan Radu, presedintele UniCredit Romania.
La randul sau, Mihail Bogza, presedintele Bancpost, estimeaza ca in acest an vom asista la o majorare mai temperata a volumului imprumuturilor acordate populatiei, `pentru ca baza s-a schimbat`. Oficialul Bancpost este de parere ca se va produce o majorare a imprumuturilor pe zona de retail de peste 50%, in termeni reali. `Estimam o majorare in acest an a volumului creditelor de peste 50%, in termeni reali, pentru ca Romania este mult in urma altor tari europene la acest capitol. O directie poate sa fie populatia cu venituri mai mici, dar si cea cu venituri mari`, a mai declarat oficialul Bancpost.
Mihail Bogza spune ca produsele cu cel mai mare succes la public vor fi creditele de consum si cele ipotecare, pentru segmentul populatiei cu venituri mici, in timp ce pentru cei cu bani bancile vor viza produsele de tip private banking. Cat despre dobanzi, oficialul Bancpost estimeaza o intensificare a presiunii din partea bancilor mici, nou intrate pe piata, care incearca sa-si castige cota de piata prin oferte. Rezultatul practic vazut in piata va fi micsorarea diferentei intre dobanzile la credite si cele la depozite.
Tinta, cei cu venituri sub 300 de euro
Catalin Parvu, Director General pentru Retail si Operatiuni al Piraeus Bank, spune ca banca sa si-a propus sa dubleze in acest an volumul creditelor acordate clientilor individuali, obiectiv care va fi sustinut prin dublarea numarului de sucursale si apelarea la canalele alternative de vanzari. `Foarte multi dintre clientii cu venituri medii si mari au relatii cu una, poate chiar mai multe banci. In acest context, vizam, pe de o parte atragerea clientilor cu venituri medii, dar si a celor cu venituri sub 300 euro care nu sunt inca `bancarizati`, dar si a celor care au deja un credit contractat`, mai spune oficialul Piraeus Bank. Acesta a mai adaugat ca banca a imbunatatit deja oferta de produse de refinantare pentru acestia din urma, oferind perioade mai lungi si sume mai mari.
Se va produce o crestere mai mare in zona creditului ipotecar si sunt de acord ca se va merge din ce in ce mai mult pe mass-market (marea masa a populatiei) si pe zona rurala.
Rasvan Radu - Presedintele UniCredit Romania
Sursa: www.adevarul.ro
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...