Pentru a-si creste vanzarile, institutiile financiare au ajuns sa ademeneasca populatia cu bani ca sa ia credit. In loc sa plateasca agenti de vanzari, o serie de banci pur si simplu dau acesti bani direct clientilor care solicita un produs sau isi racoleaza rudele, vecinii si prietenii. Concurenta dintre banci devine tot mai intensa, chiar daca acest lucru nu se vede si la nivelul costurilor. Evident, bancile nu vor sa-si taie craca de sub picioare, astfel ca batalia se duce la nivelul campaniei de imagine. In urma cu cativa ani, bancile faceau promotii la depozite cu trageri la sorti, in care premiile puse la bataie erau tricouri si rucsacuri. In prezent, miza a crescut simtitor, iar zona de interes este creditarea.
Generozitate calculata
Bancpost a trecut la o abordare mai directa, prin care clientul este platit daca se imprumuta de la banca. Cu denumirea de `Generos`, noul credit ipotecar promite potentialilor clienti ca vor primi 4% din suma imprumutata, sub forma de bonus nerambursabil, daca perioada de rambursare este mai mare de 15 ani. Prin urmare, la un credit de 100.000 euro, bonusul este de 4.000 euro, suma deloc neglijabila. Dincolo de bonus, oferta bancii nu prea mai are cu ce sa se laude. In primul rand, creditul nu exceleaza la costuri, chiar daca dobanda initiala este de numai 4,4% la franci elvetieni, 5,4% la euro si 6,4% la lei. Aceste valori sunt valabile doar pentru primele 6 luni, dupa care se aplica dobanda standard, care este cu 2 pp mai mare la franci elvetieni si 3 pp la lei si euro. In plus, exista un comision lunar de 0,2%, care face ca nivelul DAE dupa primele 6 luni sa treaca, de pilda, de 10% la un imprumut in euro. Prin urmare, banca are suficiente venituri pentru a-si recupera pe parcurs bonusul initial. In al doilea rand, in cazul in care clientul va dori sa se refinanteze de la o alta banca, va fi obligat sa restituie cadoul de la acordare. La comisionul de rambursare de 3,5%, Bancpost adauga inca 4% din suma platita anticipat, reprezentand `returnarea reducerii de dobanda`.
Banca Romaneasca este o alta institutie care si-a tentat in prima parte a anului clientii cu sume de bani. Oferta nu a fost insa una generalizata, ci s-a derulat sub forma unei promotii. Timp de o luna, s-au efectuat zilnic trageri la sorti, pentru clientii care au luat credite de nevoi personale de la banca, iar castigatorul primea o suma de bani egala cu imprumutul luat.
Comisioane la vanzari
Alte institutii financiare s-au limitat la a transforma clientii in agenti de vanzare, platindu-i in functie de performante. Estima Finance deruleaza in prezent campania `Vecinul`, in care orice client care convinge prietenii sau rudele sa cumpere in rate un produs din magazinele Domo primeste 50 de lei. In schimb, ING Bank plateste clientilor 30 de lei pentru fiecare ruda sau prieten convins sa-si deschida cont la banca. Comisionul se acorda pentru cel mult 20 de recomandari, castigul total find astfel limitat la 600 de lei pentru o singura persoana. Tactica a fost imprumutata de la Credit Europe Bank, care a utilizat-o in repetate randuri pentru a-si promova cardul de credit.
Un articol de: Marius Serban
Integral in Saptamana Financiara
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...