Peste un milion de carduri de credit emise de bancile comerciale sunt in circulatie in prezent pe piata. Acestora li se mai adauga si un numar semnificativ de produse similare emise de institutiile financiare nebancare. Cardurile de credit sunt extrem de profitabile pentru banci, avand in vedere ca au dobanzi mult mai mari decat creditele de nevoi personale. In cazul in care clientul nu ramburseaza intreaga suma trasa din linia de finantare acordata pe card in perioada de gratie, dobanzile percepute urca de la arpoximativ 16% pana la 28% pe an, in functie de banca si produs.
Bancherii au inceput sa mizeze inca din 2005 pe cardul de credit, ca viitor motor de crestere pe piata de retail, anticipand o atenuare a apetitului pentru creditele de consum.
Doi ani de promovare tot mai intensa a acestor produse au inceput sa isi arate roadele. Potrivit unui studiu realizat de ZF, numai primele trei banci din sistem -BCR, BRD-SocGen si Raiffeisen Bank- au emis impreuna peste 950 de mii de carduri. In activitatea de carduri sunt insa implicate si bancile de mici dimensiuni, desi numarul de carduri emise de acestea este inca redus.
Nu toate bancile au raspuns intrebarilor adresate, din motive de confidentialitate. Potrivit datelor primite, cel mai mare jucator de pe piata cardurilor de credit este BRD-SocGen, care avea in portofoliu aproape 606 mii de carduri de credit, la sfarsitul lui februarie. Pe locul urmator se afla Raiffeisen Bank, cu peste 180.000 de carduri de credit emise. La BCR, promovarea agresiva a acestor produse din ultimii ani, inclusiv prin colaborari cu parteneri de retail, a permis dublarea portofoliului fata de decembrie 2005, pana la ceva mai mult de 167.000 de carduri de credit. Un jucator de dimensiuni mai mici, Finansbank, are o pozitie importanta pe aceasta piata, cu 150.000 de carduri de credit emise. In acelasi timp, jucatori precum Alpha Bank, care are 18.000 de carduri, vizeaza mai mult decat o dublare a portofoliului in acest an.
La polul opus se situeaza jucatori precum Banca Italo-Romena, care are mai putin de 200 de carduri de credit in portofoliu. Romanian International Bank, unul dintre cei mai vechi jucatori pe aceasta piata, a reusit sa emita pana acum putin peste 2.500 de carduri.
Institutiile financiare nebancare, in special cele care au in actionariatul lor banci, au o prezenta importanta pe piata finantarilor pe card. Aici activeaza jucatori precum BRD-Finance, EFG Retail Services (detinuta de Bancpost) sau Cetelem
Un articol de: Liviu Chiru
Sursa: www.zf.ro
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...