Sute de romani, nemultumiti de modul cum au interpretat bancile ordonanta privind noile conditii de creditare, au facut apel la Protectia Consumatorului.
"Bancile au facut acele modificari in actele aditionale pe riscul lor. Daca bancile considera ca un act normativ in Romania nu trebuie respectat, este riscul lor.
In momentul in care constatam incalcari ale unui act normativ aplicam sanctiuni. In momentul de fata, avem reclamatii de ordinul sutelor la adresa bancilor", a declarat Irina Vasile, reprezentant al ANPC, intr-un interviu acordat Bloombiz.ro.
Intrebata ce ar trebui sa faca un client al unei banci daca a semnat actul aditional si isi da seama ca Ordonanta 50/2010 nu a fost respectata de catre banca, reprezentanta ANPC sustine ca un client trebuie sa depuna o reclamatie la sediul unitatii bancare in care sa mentioneze ca actul aditional semnat nu corespunde Ordonantei de Urgenta 50/2010.
"Dupa ce va primi un numar de inregistrare, trebuie sa depuna o reclamatie la Comisariatele Judetene pentru Protectia Consumatorilor impreuna cu o copie a actului aditional si a contractului initial de credit", continua ea.
In ceea ce priveste acceptare tacita, aceasta sustine ca este valabila numai asupra clauzelor care respecta Ordonanta de Urgenta.
"Ordonanta 50/2010 mentioneaza faptul ca orice alta clauza inserata in actul aditional care nu este in conformitate cu prevederile ordonantei este nula, de drept. Bancile au dreptul sa considere tacit un act nesemnat de catre client daca acest act este realizat conform prevederilor Ordonantei", sustine Irina Vasile.
Ordonanta spune clar ca obligatia de 90 de zile pentru adaptarea contractelor revine creditorilor, iar consumatorii care nu au incheiat pana acum acte aditionale le pot incheia si de acum incolo.
In schimb, in cazul in care se depune o reclamatie sau se efectueaza un control, creditorul trebuie sa faca dovada ca incepand cu data de 19 septembrie, cand s-a terminat acel termen de 90 de zile, contractul consumatorului respectiv este adaptat conform prevederilor legale.
Irina Vasile sfatuieste ca o persoana sa fie atenta in discutia cu banca privind OUG 50/2010 mai ales la clauzele referitoare la costuri.
"Trebuie sa vada cum i s-a transformat clauza referitoare la variatia dobanzii in cazul in care a existat o dobanda variabila in contractul initial, sa vada ce comisioane i s-au pastrat din contractul initial.
De asemenea, trebuie sa fie atenta ca anumite comisioane care erau mentionate in contractul initial si nu mai sunt permise de Ordonanta 50, sa nu fie adaugate sau redenumite. Conteaza foarte mult ca in momentul in care se studiaza actul aditional, consumatorul sa aiba si o copie a contractului initial, pentru a putea face comparatia.
Bancile au avut timp destul ca sa modifice respectivele contracte, mai ales ca nu contractele difera intre ele. Sunt contracte pe un anumit tip de produs.
Difera doar costurile contractului, dar clauzele sunt aproape identice. Actul aditional trebuie sa fie personalizat, nu tip. Fiecare consumator are alte costuri in contractul lui. Actul aditional trebuie sa fie personalizat pe numele respectivului consumator si pe conditiile de cost", continua reprezentanta ANPC.
Doar 37 la suta dintre romani isi fac asigurari pentru bicicleta, 54 la suta prefera sistemele...
Leul a continuat sa se intareasca in prima zi a saptamanii fata de principalele monede...
Bancile sunt tot mai putin dispuse sa isi asume riscuri in ceea ce priveste creditarea, astfel...
Sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii reprezinta una dintre prioritatile...
Porsche Asigurari, parte a Porsche Finance Group Romania a introdus serviciul Direct Debit pentru...
Un proiect ASF de modificare a Normei 23/2014 ce vizeaza asigurarea obligatorie RCA ar putea aduce...
Produsele de asigurari au inregistrat cei mai importanti indici de crestere in contextul general al...
Societatile care opereaza pe pietele financiare nebancare si care sunt autorizate, reglementate si...
Cu o asigurare de sanatate privata obtii nu doar plata tratamentului, ci in plus esti incurajat sa...
Despagubirea clientilor defunctei Astra Asigurari se dovedeste a fi un proces anevoios, nu numai...